بررسی تخصصی نوکیا C2-02

بررسی تخصصی نوکیا C2-02

نکات ضعف

-          فاقد Wi-Fi

-          عدم قابلیت شارژ گوشی از طریق USB

-          فاقد ویرایشگر اسناد

-          فاقد کنترل کننده ی روشنایی تصوی

-          عدم قابلیت شماره گیری هوشمند

-          فاقد دوربین دوم جهت مکالمات تصویری

-          فاقد سنسوس شتاب سنج

-          عدم قابلیت انجام چند کار همزمان

به طور حتم با این گوشی آشنا خواهید شد . این گوشی از سری s40  به وجود آمده و از صفحه نمایش مقاومتی لمسی بهره می برد و این گوشی در حال حاضر  ، همانطور که گفته شد فاقد شماره گیری هوشمند و قابلیت های چند کاره است و در مورد صفحه نمایش آن ، جز کوچک بودن و رزولوشن پایین و از نوع مقاومتی بودن ، چیز دیگری نمی توان گفت ، ولی باز هم این گوشی در مقایسه با دیگر S40 ها دارای رزولوشن بهتر و صفحه کلید بزرگتر و به مراتب راحت تر می باشد .

Nokia C2-02 به مشتریان و کاربران قدیمی نوکیا این شانس را داده است که اینک صفحه نمایش لمسی را تست نمایند و البته صفحه کلید بزرگ آن هنوز پابرجاست . این گوشی کاربران خاص خود را مجذوب خواهد کرد و در نهایت شروع بدی برای این گوشی لمسی کشویی انتظار نمی رود .

محتویات داخل جعبه

در این محدوده ی قیمتی ، نباید انتظارات زیادی از محتویات داخل جعبه داشت و معمولا لوازم ضروری و مورد احتیاج گوشی قرار داده می شود . این جعبه ی کوچک و جمع و جور ، حاوی یک شارژر و هدفون یک تکه و نیز کارت حافظه ی MicroSD 2 گیگابایتی که به صورت پیش فرض داخل گوشی قرار داده شده است ، می باشد . داخل جعبه کابل MicroUSB تعبیه نشده است که البته تهیه و خریداری آن کار چندان دشواری به نظر نمی رسد .

نگاه 360 درجه به Nokia C2-02

این گوشی دارای ابعاد 17×51.4×103 میلیمتر می باشد و به خوبی ابعاد آن در بردارنده ی صفحه نمایش 2.6 اینچی آن است . اما ضخامت C2-02 کمی بیش از حد به نظر می رسد که این افزایش ضخامت به دلیل تعبیه ی صفحه نمایش لمسی در گوشی با حالت کشویی است . اما با وجود چاق بودن این گوشی باز هم خوب و متناسب به نظر می رسد و C2-02 دارای 115 گرم وزن بوده که کاملا معقول به نظر می رسد .

طراحی و ساخت

طراحی نوکیا C2-02 بسیار تمیز و مناسب می باشد ، که باعث جذاب شدن آن نیز می شود و اگر بخواهیم سریع به اصل مطلب برویم می توانیم یک جمله بگوییم  که این گوشی در دستان شما بسیار خوب و شیک به نظر می رسد .

طراحی گرد لبه های گوشی و نیز فلزی که در پایین آن به کار رفته باعث می شود که هز چه بیشتر ، زیباتر به نظر برسد . اثرات انگشت در نوکیا C2-02 یک مشکل به نظر می رسد و این لکه ها بر روی صفحه نمایش آن به خوبی نمایان می شود .

بیشتر قسمت روی گوشی توسط صفحه نمایش 2.6 اینچی آن پوشیده شده است که این صفحه نمایش از نوع LCD بوده و دارای رزولوشن QVGA (240×320 پیکسل ) می باشد . در این صفحه نمایش کیفیت تصاویر چندان قابل ملاحظه نیست و روشنایی صفحه نمایش و زوایای دید نیز در حد متوسط است .

صفحه نمایش C2-02 دارای واکنش خوبی است و در زمان تماس انگشتتان و در هنگام اجرای خط فرمان دارای لرزش کوچکی است که به شما اطلاع و اطمینان می دهد که اطلاعات دریافت شد .

صفحه نمایش Nokia C2-02 فاقد تنظیم دستی روشنایی صفحه نمایش است و نیز در این گوشی کشویی هیچ سنسور نوری نیز تعبیه نشده است که حداقل نور به صورت خودکار با توجه به شرایط محیط تنظیم شود .

در پایین صفحه نمایش ، دکمه های برقرار و قطع تماس را می توان یافت . تنها چیزی که در بالای صفحه نمایش قابل رویت است ، خروجی صدای مکالمات است . دکمه های قرار گرفته شده در پایین صفحه نمایش به اندازه ای کافی بزرگ و راحت هستند و درست قبل از شروع قوس پایینی گوشی واقع شده اند و این گونه طراحی سبب شده است که راحت تر از همیشه در دسترس باشند .

در قسمت چپ Nokia C2-02 کاملا خالی است و تمام آنچه که در پایین گوشی دیده می شود میکروفون است .

در قسمت راست این گوشی کمی شلوغ به نظر می رسد . این قسمت میزبان کلید تنظیم صدای گوشی ، دکمه ی قفل و باز کردن صفحه نمایش می باشد . همچنین در بالای سمت راست قسمتی برای اویز در نظر گفته شده است .

در کناره ی بالایی نوکیا C2-02 ، خروجی صدای استاندارد 3.5 میلیمتری ، پورت MiroUSB و نیز درگاه 2mm برای شارژ کردن گوشی قرار داده شده است ، ولی در هر صورت Nokia C2-02 قابلیت شارژ شدن توسط کابل USB را ندارد .

با بررسی کناره ی پشتی گوشی کار خود را در این بخش به پایان می رسانیم . در کناره ی پشتی گوشی و در کنار خروجی صدای آن ، لنز دوربین 2 مگاپیکسلی واقع شده است . لنز این گوشی بزرگ بوده و به قدرت آن از همین ابتدای آن می توانیم پی ببریم .

 با خارج کردن کاور پشتی گوشی باتری 1020 میلی امپری از نوع Bl-5C Li-Ion نمایان می شود که قابلیت این را دارد که در حدود 600 ساعت در حالت استندبای باقی بماند و نیز 5 ساعت مکالمه ی پیوسته را پشتیبانی می کند و در زندگی روزمره ، این گوشی در حدود 4 روز شارژ خواهد داشت .

کارت حافظه ی MicroSD زیر باتری قرار گرفته است و قابلیت تعویض سریع را دارا نمی باشد و در کناره ی آن جایگاه Sim1 تعبیه شده است . Nokia C2-02 یک گوشی بسیار قرص و محکم است و تنها مشکلی که شاید برای بعضی ها آزار دهنده باشد ماند اثرات انگشت بر روی این گوشی است ولی در نهایت ظاهر آن رضایت بخش است .

رابط کاربری

Nokia C2-02 از رابط سری 40 بهره می برد و بسیار راحت و قابل استفاده خواهد بود ، حتی با این وجود که این گوشی لمسی است . این گوشی تغییرات خوبی نسبت به نسخه های سری 40 قبلی کرده است و با توجه به تم هایی که در آن به کار رفته است ، از آیکون هایی شبیه سیمبین Anna بهره می برد .

حالت Home screen مانند همیشه فعال است و صفحه نمایش را به 4 قسمت تقسیم می کند . بالاترین ردیف نشان های ضروری مانند زمان ، سیگنال و ... را نمایش می دهد . به صورت پیش فرض ، ساعت در قسمت بالا واقع شده است و 2 میانبر در پایین واقع شده اند و نیز 4 برنامه ی کاربردی مورد علاقه نیز به آسانی در دسترس می باشند . 2 ژست در صفحه نمایش فعال است و هر کدام از آنها می تواند برنامه ای خاص را نمایش دهد . در حالت یپش فرض ، با کشیدن به سمت چپ قسمت ارسال پیام رسنای را نمایان می کند و سمت راست پوشه ی مخصوص بازی های و برنامه های جاوا را بازگشایی می کند .

 

کلید های 4 جهته در این گوشی تعبیه نشده است ، اما کلیدی مجازی برای دسترسی به منو تعبیه شده است و کلید های مجازی موجود را با توجه به نیازتان می توانید شخصی سازی نمایید . منوی Nokia C2-02 دارای 2 حالت نمایش است . این حالت ها شامل List و Grid می باشند .

 

 GO TO نیز که بسیار در این سری گوشی ها آشنا به نظر می رسد ، قرار داده شده است و از این قابلیت همانند منویی سیار می توانید به آسانی به قسمت مورد نظر رجوع کنید . قسمت قفل صفحه نمایش ، استاندارد به نظر می رسد و زمانی که گوشی قفل است ساعت در دسترس است .

 

متاسفانه سنسور شتاب سنج دز این گوشی به کار نرفته است و دیگر نکته ای که وجود آن احساس می شود و درعین حال این گوشی فاقد آن است قابلیت Multitasking است و این موضوع شاید سبب شود که آنطور که شاید شما انتظار داشته باشید نتواند انتظارات شما را بر آورده سازد .

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن نوکیا C2-02 قابلیت ذخیره سازی 2000 مخاطب متناسب با فیلد های استفاده شده را دارد . البته این دفترچه تلفن همانند گوشی هایی که به صورت نا محدود اقدام به ذخیره سازی مخاطبین می نمایند ، خوب نیست . شما می توانید با استفاده از این دفترچه تلفن مخاطب های ذخیره شده در سیم کارت و یا گوشی را نمایش دهید و یا هز 2 مجموعه را به صورت همزمان به نمایش بگذارید .

افزودن مخاطب بسیار سریع انجام می پذیرد .دفترچه تلفن ابتدا شماره ، نام و نام خانوادگی را از شما دریافت می کند و این تنها امکان این دفترچه تلفن است . برای افزودن جزئیات بیشتر ابتدا باید به عقب برگردید و سپس آن را ویرایش نمایید و جزئیات مورد نظر خود را بیافزایید .

افزودن شماره های مختلف برای یم محاطب در عدد 5 محدود شده است . نام و نام خانوادگی از هم جدا شده است و این شاید سبب آن شود که در هنگام یک پارچه سازی ، مشکل ایجاد شود و نیز این دفترچه تلفن به شما این قابلیت را می دهد که برای هر مخاطب زنگ و هشدار دهنده ای مشخص ، اختصاص دهید .

دفترچه تلفن نوکیا C2-02 قابلیت جستجو از روی نام را دارد و همچنین می توانید با استفاده از اسکرول آن به جستجو در میان مخاطبین بپردازید .قابلیت های کپی ، جابجا کردن و یا حذف مخاطبین به صورت تکی و یا گروهی نیز پشتیبانی می شود .

قابلیت های تلفنی

Nokia C2-02 در این بخش عملکرد خوبی دارد و دارای صدایی صاف و بلند است . بلندی صدای مکالمات آن بیش از حد انتظار ما بود ، اما عدم وجود شماره گیری هوشمند شاید نقطه ی ضعفی بر آن باشد .

در زمان مکالمه صفحه نمایش قفل می شود و پس از اتمام مکالمه باید اقدام به باز کردن آن نمایید . برای جواب گویی به مکالمات نیز 2 تنظیم وجود دارد که می توانید تنظیم نمایید که وفتی کشوی گوشی را باز می کنید مکالمه متصل شده و با بستن کشوی گوشی مکالمات به پایان برسد .

در آزمایش همیشگی تست اسپیکر گوشی ، نوکیا C2-02 نمره ی خیلی خوبی دریافت کرد . قدرت ویبره ی آن نیز بسیار خوب و قوی است و با داشتن نوکیا C2-02 کمی دور از ذهن است که مکالمه ای را از دست بدهید .

پیام رسانی خوب

نوکیا C2-02 از قسمت پیام رسانی استاندارد S40 بهره می برد . این قسمت از SMS  ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . با وجود اینکه این گوشی از صفحه کلید QWERTY بهره نمی برد اما در عین حال دارای صفحه کلید بسیار راحت و خوبی می باشد . قسمت inbox در حالت استاندارد می باشد اما می توانید حالت آن را به گفتگو و چت تغییر دهید .

در ویرایشگر ان نوکیا به دلیل آن که از کلید های جهت دار D-pad استفاده نکرده است از 2 کلید جهت دار به صورت کلید مجازی بهره می برد که می توانید در هنگام تایپ و تصحیح و کنترل از آن بهره بگیرید . همچنین بعد از اینکه تایپ به پایان رسید و نوبت به ارسال می شود ، شما می توانید از دفترچه تلفن خود مخاطبین ، گروهها و ... را انتخاب کنید که البته محاطبینی که در گذشته ی نزدیک استفاده شده اند و با آنها مبادله ی پیام انجام دادید در دسترس خواهند بود که این امر به سرعت شما در پیام رسانی به مخاططبین کمک خواهد کرد .

برنامه ایمیل آن بسیار کاربردی است و می توانید اکانت های چندگانه ایجاد کرده و به کار با آنها مشغول شوید . این برنامه با پروتکل های SMTP ، POP3 و IMAP4 کار می کند و از SSL نیز پشتیبانی می شود . همچنین ایمیل هایی که به اکانت شما روانه می شود را با قرار دادن ویجت ایمیل در صفحه ی اصلی خیلی راحت در دسترس داشته باشید و خبر دار شوید .

با وجود کارایی های این گوشی ، C2-02 از نرم افزار چت نیز پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توانید به Google Talk ، Ovi chat ، live messenger و Yahoo Chat متصل شودی و نیز ویجتی برای این نرم افزار تعبیه شده است که می توانید از آن نیز استفاده نمایید .

گالری

نرم افزار گالری تصوی Nokia C2-02 دارای یک حالت نمایش می باشند در در یک صفحه توانایی نمایش 12 تصویر را دارد و شما می توانید با رفتن به قسمت منو عکس ها را در حالت افقی نیز مشاهده نمایید .

اسکرول ساده و قابلت بزرگنمایی نیز وجود دارد و بزرگنمایی با سرعت و راحتی انجام می شود . این گالری دارای یک ویرایشگر تصویر نیز بوده که توانایی برش و چرخاندن تصویر ، اضافه کردن متن به تصویر ، استفاده از افکت و ClipArt و نیز تنظیمات رنگ و روشنایی را دارا می باشد . می توانید عکس های این گالری را بر اساس زمان مشاهده نمایید و قابلیت Slide Show در این گالری نیز فعال است .

نرم افزار گالری همیشگی نوکیا نیز موجود است و کاربردی شبیه File manager داراد و شما با استفاده از آن می توانید پوشه ها و فایل های خود را کنترل و ساماندهی نمایید .

موزیک پلیر

موزیک پلیر C2-02 دارای قابلیتی جدید نسبت به دیگر موزیک پلیر های این سری نمی باشند و تنها قابلیتی که قابل ذکر است ، این می باشد که قابلیت های لمسی نیز به آن اضافه شده است . این موزیک پلیر از فرمت های کمی پشتیبانی کرده و در هنگام پخش اطلاعات آهنگ را به نمایش می گذارد .

آهنگ ها قابلیت فیلتر شدن بر اسا Artist  ، Album و Genre را دارا می باشند و این موزیک پلیر از فرمت های AAC ، AAC+ ، eAAC+ ، MP3 ، WMA ، AMR-NB پشتیبانی می کند . به طور طبیعی از A2DP پشتیبانی می شود که به شما قابلیت پخش استریو از طریق هدفون بلوتوث به شما می دهد .

متاسفانه یک سری محدودیت هایی این موزیک پلیر دارد . زمانی که شما آهنگی را در حال پخش دارید با فشردن دکمه ی قرمز و خروج از برنامه ، در صفحه ی اصلی نیز این موزیک پلیر در حال پخش می باشد اما برای انجام تغییرات دوباره باید به موزیک پلیر رجوع کرد و توسط Option به موزیک در حال پخش رسید .

همچنین زمانی که در صفحه ی پخش ( Now playing ) نیستید ، امکان Pause و یا عقب و جلو رفتن در بین آهنگ ها وجود ندارد برای انجام این کار باید به آن قسمت مجددا بازگردید .

موزیک پلیز Nokia C2-02 فاقد اکولایزر می باشد و تمام قسمت های موزیک پلیر کمی کند به نظر می رسد و در این قسمت نظر ما این است که نوکیا خیلی بهتر از این می توانست عمل کند .

رادیو موج FM با RDS

قسمت رادیو این گوشی دارای ظاهری همانند موزیک پلیر است اما عملگر های آن متفاوت بوده و متناسب با پخش کننده ی رادیو می باشد .

پشتیبانی RDS فعال بوده و شما می توانید به صورت خودکار به جستجو ی تمام ایستگاه های منطقه ی خود پرداخته و اقدام به ذخیره سازی آنها نمایید . اطلاعات RDS و فرکانس موجود نیز در صفحه نمایش ، به نمایش در می آید و زمانی که به صفحه ی اصلی گوشی مراجعه نمایید ، نیز این اطلاعات در اختیار شما بوده و در صفحه نمایش موجود می باشد .

 

کیفیت صدای خوب

خروجی صدای C2-02 شگفت انگیز و فوق العاده نیست ، اما مطمئنا بیشتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می کنید و با توجه به برچسب قسمت این گوشی ایده آل به نظر می آید و در این زمینه شباهت هایی نیز با Nokia C2-00 یافت می شود و تفاوت های موجود باعث شده صدای خروجی از این 2 گوشی کمی متفاوت باشد .

وقتی Nokia C2-02 را به یک تقویت کننده ی خروجی صدا متصل می کنید ، علکرد خوبی از خود نشان می دهد و بلندی صدای خروجی آن عالی است و در واقع می توان گفت بهترین است ، البته تا آنجا که ما دیده ایم .

زمانی که گوشی را به هدفون ان متصل می کنید صداهای ناخواسته افزایش پیدا کرده و حجم صدای خروجی نیز کاهش پیدا می کند . در مجموع نوکیا C2-02 در این بخش بسیار خوب و رضایت بخش عمل کرده است .

ویدیو پلیر با پشتیبانی از MP4/3GP

هنگامی که ما دسته ی اول از سری گوشی های لمسی نوکیا سری 40 را مورد بررسی قرار دادیم ، ویدیو پلیر آن ما را شگفت زده کرد که می توانست به خوبی فرمت XviD را پخش نماید . اما در حقیقت Nokia C2-02 نمی تواند و تنها ویدیو های QVGA با فرمت MP4 یا 3GP را پخش نماید . رزولوشن های بالاتر و نیز فرمت های دیگر مانند XviD غیر قابل پخش توسط این ویدیو پلیر هستند .

کنترل های ویدیو بسیار ساده است – شما دارای دکمه های مجازی Play/pause و نیز Next و Previous و نیز قرار دادن در حالت تمام صفحه می باشد .

دوربین 2 مگاپیکسلی با عملکرد خوب

Nokia C2-02 دارای دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت بوده و قابلیت عکس برداری تا رزولوشن 1200×1600 پیکسل را داراست . نرم افزار دوبین این گوشی بروز رسانی شده است و دارای رابط کاربری همانند سیمبیان می باشد و می توان گفت که دارای رابطی بهتر نسبت به دیگر مدل های S40 می باشد .

در این محیط شما 2 ردیف تنظیمات در پایین و سمت راست را مشاهده نمایید که کلید شاتر دوربین در مرکز واقع شده و کلید های بازگشت و تنظیمات در کناره های ان واقع شده اند . شما می توانید در حالت عمودی تصویر برداری نمایید ، اما ما واقعا حالت افقی را ترجیح داده و به شما پیشنهاد می کنیم ، زیرا در این حالت عکس ها طبیعی تر به نظر میرسند و جزئیات بیشتری را در بر می گیرند .

با ورود به قسمت تنظیمات دوربین که دارای محیطی مانند سیمبیان است کنترل هایی مانند افکت ها ، White balance ، چارت بندی تصویر و تنظیمات دیگر دیده می شود . می توانید خود شما این تنظیمات را ساماندهی نمایید و تنظیماتی را که در بیشتر موارد به آنها احتیاج دارید می توانید آنها را به صفحه ی اصلی دوربین منتقل سازید .

با توجه به دوربین 2 مگاپیکسلی ، کیفیت عکس های گرفته شده توسط آن خوب است . با این وجود تصویر دارای نویز هایی است و این نویز ها در سایه های داخل تصویر بیشتر به چشم می آید . کنتراست و رنگ ها خوب خستند و جزدیات همانطور که باید از هر دوربینی انتظار داشت ، خوب و قابل قبول است .

فیلم برداری

نوکیا C2-02 می تواند با رزولوشن QCIF و نرخ 15 فریم در ثانیه اقدام به فیلم برداری نماید و متاسفانه کیفیت فیلم برداری آن چندان قابل توجه نیست .

همانطور که اشاره کردیم کیفیت فیلم های ضبط شده بسیار پایین می باشد ، اما شاید برای ارسال MMS مناسب باشند .

امکانات ارتباطی محدود

امکانات ارتباطی Nokia C2-02 بسیار ابتدایی است . تنها این گوشی از 2 باند GSM/GPRS/EDGE پشتیبانی می کند و برای یک گوشی امروزی کمی ناخوشایند است و ما انتظار داشتیم که حداقل از 4 باند پشتیبانی می کرد که متاسفانه به این گونه نیست .

Noki C2-02 دارای بلوتوث ورژن 2.1 با A2DP می باشد . بر خلاف C3-01 و X3-02 این گوشی فاقد Wi-Fi می باشد و درگاه MicroUSB تعبیه شده بر روی گوشی امکان شارژ کردن گوشی از طریق این درگاه را فراهم نمی کند .

مرورگر وب

Nokia C2-02 از یک مرورگر خوب جدید بهره می برد . زمانی که وار مرور گر می شوید ، در قسمت بالایی آن مکان URL و نیز جستجو و نیز 3 پنل جانبی که کاملا یاد آور مرورگر سیمبیان است دیده می شود . از چپ به راست پنل ها شامل ، History ، Featured  ( که شامل سایت های معروف در دسته های مختلف می باشد ) و علاقه مندی ها است .

نکته ی بسیار عالی این مرورگر شامل آن است که قابلیت پیشنهاد دادن خودکار در زمان تایپ URL است و هنگام تایپ سایت هایی که قبلا مرور شده است را پیشنهاد کرده و به دسترسی آسانتر شما به مقصد کمک می کند .

این گوشی از مرورگر Opera mini استفاده می کند و سرعت لود صفحات خوب است ( حتی در حالت EDGE ) و پهنای باند بیش از حد مصرف نمی کند . همچنین کیفیت عکس ها نیز قابلیت تنظیم دارند و شما می توانید برای عکس های مرورگر کیفیت عالی / خوب / متوسط و یا حتی بدون لود تصویر اختصاص دهید .

 

شما در محیط این مرورگر دارای اسکرول نیز می باشید و تنها 2 سطح زوم همانند آنچه در Opera Mini موجود است ، می باشید .

عملکرد این مرورگر چندان عالی نیست . این مرورگر کمی کند بوده و در بعضی مواقع با Error 400 " Invalid request " برخورد خواهید کرد و با وجود استفاده نوکیا C2-02 از Adobe Flash 3.0 ف این مرورگر از فایل های فلش در مرورگر پشتیبانی نمی کند و عدم تعبیه ی این قابلیت یک مشکل بزرگ است .

ماپیشنهاد می کنیم که از مرورگر Opera Mini 6.1 استفاده نمایید ( که ما در حال حاضر این نرم افزار را خود بر روی این گوشی نصب کردیم ) که دارای محیط دوست داشتنی تر و نیز صفحه کلید مجازی QWERTY برای تایپ داده ها می باشد . اما در هر حال نوکیا می توانست بهتر از قرار دادن Opera Mini بر روی این گوشی عمل کند .

سازمان دهنده و برنامه ها

Organizer  در Nokia C2-02 به خوبی برای صفحه نمایش لمسی بهینه سازی شده است .

تقویم این گوشی در زمان شروع به صورت ماهانه نمایش پیدا می کند و با فشردن و نگه داشتن عدد به صورت بزرگتر در بالای انگشتان شما نمایش پیدا می کند و این کار سبب می شود که سریع تر روزها را پیدا کرده و به کارتان برسید . حالت روزانه برای تقویم نیز موجود است ولی متاسفانه حالت هفتگی خارج از دسترس است . شما حالت های مختلفی برای یک رویداد از قبیل : Reminder ، Meeting Call ، Birthday ، Anniversary و Memo تعریف نمایید .

همچنین Nokia C2-02 دارای نرم افزار To-Do و Note می باشد که بسیار کاربردی می باشد و نیز عملکرد خوبی دارد .

همچنین نوکیا C2-02 دارای یک ضبط کننده ی صدا به صورت نا محدود ، تایمر و کرنومتر می باشد . این قسمت ها به خوبی با صفحه نمایش لمسی بهینه سازی شده اند ، ولی ای کاش تایمر آن نیز ماندد Alarm در نمایش از اعداد بزرگ استفاده می کرد . C2-02 دارای تبدیل کننده ی واحد همیشگی نوکیا نیز هست.

ساعت جهانی این گوشی همزمان تا 4 شهر را می تواند به کاربر نمایش  دهد و البته برای انتخاب شهر ها از قابلیت جستجو پشتیبانی نمی کند و شما با استفاده از اسکرول موجود باید به دنبال شهر مورد نظر خود بگردید .

شبکه اجتماعی

در برنامه ی ارتباطی اجتماعی از مرکز SNS بهره برده که از هر 2 اکانت های فیس بوک و Twitter پشتیبانی می کند .همچنین دسترسی به Flicker نیز آسان خواهد بود .

برنامه ی فیس بوک آن از بیشتر قسمت های این محیط اجتماعی پشتیبانی می کند . با استفاده از این برنامه شما می توانید پیام های خود را ببینید و رویداد ها ، در خواست های دوستی را مشاهده نمایید .همچنین در صفحه کسی مطلب نوشته ، به دیدن عکس های پروفایل دیگران بپردازید و نیز به بروز رسانی پروفایل خود بپردازید .

در نرم افزار Twitter نیز اوضاع این چنین است . محیط کاربری آسان و با جزئیات فراوان می باشد . شما می توانید وضعیت خود را بروزرسانی کرده ، پیام هایی به صورت مستقیم به اکانت های دیگر بفرستید و نیز جواب آنها را بدهید . اما امکانی که در این قسمت دیده نمیش شود امکان آپلود خود کار در آن است .

اکانت پیش فرض اکانتی است که شما در مشاهده ی اول این برنامه استفاده می کنید ، مثلا اگر شما تنها اکانت فیس بوک داید و با آن برای بار اول متصل شدید ، برای بار دوم دیگر لازم نیست که برای ورود به فیس بوک بر روی آن اشاره نمایید ، همچنین می توانید بروزرسانی ها را برای اکانت اصلی بر روی صفحه ی خود نمایش دهید .

نوکیا S40  - Ovi Store

شما می توانید Ovi Store را بر اسا موضوعات آن طبقه بندی کنید و این موضوعات از قبیل Applications ، Games ،  Audio ، Video می باشد و می توانید به مرور این موضوعات بپردازید .

قابلیت فوق العاده آن است که تعداد زیادی نرم افزار و بازی در این قسمت دیده می شود و شما می توانید تعریف کنید که بازی و نرم افزار ها در کجا ذخیره شود و نیز ویدیو و آهنگ ها در کدام قسمت انتقال پیدا کند که این قابلیت ها در آندرویدی ها مشاهده نمی شود . نکته ی مثبت آن است که بسیاری از این بازی ها و نرم افزار ها به صورت رایگان قرار داده شده است و علاقه مندان به بازی یکی از کاربران همیشگی این قسمت ها خواهند بود و در کل این قسمت فراتر از انتظار ما عمل کرده است .

Nokia Maps

نوکیا C2-02 فاقد دریافت کننده GPS است اما نقشه های نوکیا با استفاده از Cell-ID می تواند محل تقریبی شما را نمایش دهد . این نرم افزار فاقد راهنمای صوتی است ف راهها نیز در 10 مایل محدود شده می باشند . حتی اگر از گیرنده ی بلوتوث GPS استفاده نمایید ، بار هم به خوبی دیگر گیرنده ی ها عمل نخواهد کرد و هیچ امکانی حتی در صورت پرداخت و ارتقا گوشی وجود ندارد .

نقشه ها توسط راه ارتباطی گوشی دانلود می شود ، اما در هر صورت در این گوشی از راهکار Google استفاده نشده است ، اما با توجه به قیمت ارزان این گوشی نباید انتظارات زیادی در این گونه زمینه ها از آن داشت .

بازی های نصب شده

نوکیا C2-02 با 6 بازی به صورت نصب شده پیش فرض عرضه می شود . این بازی ها از قبیل Golf Tour, Memorize, Music Guess, Nature Park, Picture Puzzle و Solitaire می باشد

سخن پایانی

نوکیا C2-02 گوشی بسیار خوبی برای آن دسته از افراد هستند که دوست دارند ، تماس برقرار کنند ، پیام رسانی کنند و گوشی آنها بسیار خوب و شیک و ساده به نظر برسد . این گوشی برای ان دسته از افراد روانه ی بازار شده است که در نهایت نمی خواهند بیشتر از 100 یورو بابت گوشی هزینه کنند و لازم به ذکر است که در این محدوده ی قیمتی از خرید آن پشیمان نخواهید شد .

نوکیا C2-02 یم گوشی ساده ، با دوام و طول عمر خوب باتری و نیز قیمت خوب می باشد که شاید سبب شود در بازار خوش بدرخشد و برای کسانی که تنها شاید به یک موبایل با امکانات ارتباطی مناسب احتیاج داشته باشند ، مناسب باشد .

شاید بعضی ها هدف نوکیا از تولید C2-02 را رقابت با گروه های Cookie ، Corbies ، Star بدانند ، اما از لحاظ عملکرد های صفحه نمایش همچنین وجود صفحه کلید این گوشی ها در یک محدوده امکاناتی برای مقایسه قرار نمی گیرند . و مقایسه ی C2-02 با این مدل گوشی های سامسونگ و LG کار صحیحی نیست .

C2-02 دارای صفحه کلید خوب و بعد از آن صفحه نمایش مناسب نسبت به قیمت تمام شده ی آن است و در شروع مقایسه می توان آن را با X3-02 مقایسه کرد . به طور حتم X3-02 دارای امکانات بهتر و طراحی بهتر و همچنین پشتیبانی از Wi-Fi و صفحه کلید فوق العاده می باشد .

حال به مقایسه ی C2-02 با C2-01 می پردازیم که کمی نا جوان مردانه است . این گوشی دارای صفحه نمایش 2 اینچی و نیز دوربین 3 مگاپیکسلی می باشد .

شاید بعضی ها بخواهند برای آمدن نسخه ی 2 سیم کارت C2-02 منتظر بمانند . در حقیقت C2-03 و C2-06 یکی هستند اما با قابلیت تعویض سیم کارت که با توجه به خاصیت آنها ، شاید در پرداخت قبوض موبایلیتان استفاده از 2 سیم کارت مکمل ،صرفه جویی شود .. و این است که این 2 را از هم متمایز می کند .

برای جمع بندی باید گفت که Nokia C2-02 برای رقابت با قیمت پایین های بازار عرضه شده است که نسبت به قیمت آن امکانات خوبی دارد . این گوشی این قابلیت را به کاربران می دهد که در کنار ثبت تماس و پیام رسانی همیشگی ، صفحه نمایش لمسی را نیز تجربه داشته باشید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





http://loxamad.loxblog.com/post/78/بررسی تخصصی نوکیا C2-02.htm
این صفحه جا به جا شده است این صفحه جا به جا شده است. اگر مرورگر شما به صورت اتوماتیك به صفحه جدید نرفت اینجا را كلیك كنید تا به صورت دستی به صفحه جدید وارد شوید
-« لــــــــــــوکـــــــــس عـــــــــــــــــماد »-

-« لــــــــــــوکـــــــــس عـــــــــــــــــماد »-
وبلاگي اجتماعي ... فرهنگي ... و هر چي خودت گفتي!!! 
قالب وبلاگ
<-PostContent->
ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب